Prohlídkové recenze

Dnešní téma z oblasti práce jsou recenze na prohlídku, kterými návštěvníci vyjadřují svoji (ne)spokojenost s prohlídkovým okruhem.

K napsání recenze slouží hned několik stránek, nejčastěji je lidé píší na Google, zobrazí se po napsání objektu do vyhledávače. Další stránky jsou pak Facebook a TripAdvisor, pokud někdo dává přednost papírové formě, píše do návštěvní knihy.

Musím říct, že číst některé recenze návštěvníků je fakt „pecka“, a nemyslete si, vážně je čteme :)! Recenze jsou dobrou zpětnou vazbou pro naši práci, to určitě, ale měly by být objektivní. Těžko pak nadřízeným vysvětlíte recenzi, kdy si na vás návštěvníci stěžují, protože opakovaně neuposlechli příkaz fotit bez blesku a hrad prošli rychlostí světla s kyselými obličeji a bez naprostého zájmu. Slova jako ,,tohle byla nejhorší prohlídka v Čechách, na které jsme byli“ se pak nečtou dobře a jsou zbytečná, pokud víte, že jste vše udělali tak, jak jste měli, jen návštěvníky více zajímalo focení s bleskem. Taky nechápu stížnosti na dětský prohlídkový okruh, kde návštěvníkům vadilo málo historických informací. Slovo dětský okruh tam není náhodou.

Pokud se na jednu osobu sejde více negativních recenzí, většinou se to řeší, a to rázně, někdy i vyhazovem. Paradox je, že návštěvníci mnohem více píšou negativní recenze, než ty pozitivní. Pozitivní sdělí většinou přímo na konci prohlídky. Jsem určitě pro zachování recenzí, ale jak už jsem psala, měly by být objektivní. Těžko jako průvodce změníte, že fasáda zámku plesnivá, nebo že zahrada je zanedbaná, špatné recenze pak vrhají špatné světlo na celý objekt.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *