V zajetí #6 Možné úniky z úzkosti

Přináším několik tipů na možné úniky z úzkosti. Netvrdím, že pomůžou všem, ale jelikož teď čtu hodně knih na toto téma a blíže se o něj zajímám, tak doufám někomu poradím :).

Každý kdo někdy trpěl dlouhodobější úzkostí, tak ví, jak je to nepříjemná věc. Najít si únik z otravných myšlenek je fakt těžké, a ani mně se to ještě nedaří na 100%, ale snažím se s tím bojovat. Některé rady, které přináším mi pomohly bez toho, aby mi někdo poradil. Jiné jsem vyčetla z knih, nebo mi je poradila paní psychoterapeutka.

  1. Pobyt v přírodě- Obzvlášť zeleň působí uklidňujícím dojmem, pro mě osobně jsou nejvíce blahodárné hory, které bohužel teď okolo sebe moc nemám.
  2. Kreslení si, nebo vybarvování- U vybarvování antistresových omalovánek přestanu na cokoli myslet, a jen bezmyšlenkovitě šahám po libovolných pastelkách, se kterýma vybarvuju obrázky.
  3. Psaní- Důvod, proč píšu blog.
  4. Pouštět si jednu, nebo i více oblíbených písniček nahlas, a zpívat si se zpěvákem, nebo alespoň pobrukovat si melodii.
  5. Uklízení, žehlení, domácí práce- Dělání všechny smutky zahání, a je to pravda.
  6. Sport- I když, komu by se v tom vedru někam chtělo.
  7. Relaxační cvičení- Existuje jich hned několik, ze začátku to nemusí nějak zvlášť jít, ale postupem času by se to mělo zlepšit (až člověk zklidní mysl).
  8. Přeformování si myšlenek- Napsat si o jakou úzkost se jedná, jaké myšlenky probíhají v hlavě, co u toho člověk cítí (fyzicky i psychicky), napsat si možný nejhorší katastrofický scénář a následně úzkostnou myšlenku přetransformovat jinak na něco pozitivního.
  9. Aroma lampička, pití čaje.
  10. Dát si v hlavě pomyslnou stopku pro všechny úzkostné myšlenky. Vždycky, když přijdou, představit si stopku a říct, že jsem v pohodě, nic se mi neděje, že to je jen úzkost a zase přejde.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *